În urmă cu doar două secole, diamantele nu erau atât de cunoscute precum sunt astăzi. În anul 1870, însă, minerii au descoperit depozite uriașe de diamante în Africa de Sud, iar piața de profil a devenit în curând invadată de celebrele pietre prețioase. Fenomenul nu a rezistat în timp, deoarece magnatul britanic Cecil Rhodes a început curând să cumpere minele recent înființate. La numai 18 ani după aceea, compania condusă de omul de afaceri, De Beers, controla întreaga activitate minieră din zonă.
Odată cu instaurarea Marii Depresiuni, la sfârșitul anilor ’20, interesul pentru diamante și, în general, pentru bijuterii, a scăzut considerabil. Prin urmare, Rhodes decide să trimită un memoriu către agenția de publicitate N. W. Ayer, întrebând dacă există vreo ,,metodă de propagandă” prin care ar putea stimula vânzările de diamante.
Agenția a realizat atunci o serie de sondaje și a constatat că oamenii considerau diamantele ca fiind un lux inutil. Promoterii și-au dat seama că modul cel mai ușor de a capta clienți era de a-i sensibiliza. Așa a început una dintre cele mai mari campanii de publicitate din istoria Americii.
Sorry, there are no polls available at the moment.